(S)pokój nauczycielski – bezpłatne materiały o mindfulness
Fundacja Edumind jest partnerem merytorycznym, w projekcie Krople Uważności, organizowany przez Fundację Szkoła z Klasą, finansowanym przez Astra Zeneca Young Health Program.
Dzięki temu projektowi uważność w małych kroplach, poprzez szkolenia i działania wspierające dobrostan nauczycieli rozwija się w różnych szkołach na terenie całego kraju.
Efektem tego projektu już też (S)pokój nauczycielski – bezpłatne materiały popularyzujące uważność, z którymi możesz zapoznać się tutaj
To ważne, żeby wiedzieć, jak i po co robić “uff”, odetchnąć, zatrzymać się i być tylko i wyłącznie tu i teraz. Z naszych pigułek wiedzy dowiesz się o tym, dlaczego uważność jest ważna i tak dziś potrzebna w szkole. Jakie są najczęstsze mity dotyczące mindfulness (a jaka jest prawda)? Co i jak do społeczności szkolnej mogą wnieść uważny nauczyciel i nauczycielka?
Żyjemy w dynamicznie zmieniającym się świecie, przepełnionym informacjami, które nasze mózgi codziennie, intensywnie przetwarzają. W szkole i poza nią istniejemy w „świecie przekleństwa 5P”: presji, przeładowania, pośpiechu, przerywania i podłączenia; napotykamy wiele trudności w praktykowaniu uważności.
Tymczasem trening uważności to droga ku odprężeniu, spokojowi i stabilności emocjonalnej, której tak bardzo wszyscy potrzebujemy. Każda osoba, a wy – nauczyciele i nauczycielki – w szczególności, potrzebuje rozwijać dziś umiejętność bycia dla siebie przyjacielem. To bardzo ważne, o ile nie kluczowe, aby nie zajmować się wyłącznie innymi, lecz troszczyć się na co dzień także o siebie. A wspieranie siebie oznacza dobre samopoczucie, energię oraz możliwość oddziaływania na innych swoją postawą. Badania pokazują, że odprężeni i zrównoważeni nauczyciele i nauczycielki mają ogromne znaczenie dla rozwoju dobrostanu u swoich uczniów i uczennic.
Oddajemy w Wasze ręce przestrzeń/miejsce do refleksji nad uważnością w szkole, którą nazwaliśmy (S)pokój nauczycielski. Będziemy ją wypełniać różnorodnymi treściami na temat mindfulness.