Uważność z Klasą – 12-tygodniowy program przygotowujący do włączania elementów uważności do pracy z dziećmi edycja 2023/2024
Wierzymy, że w dzisiejszym świecie, w którym dzieciom doskwiera mocniej niż kiedykolwiek wcześniej stres i rywalizacja, najskuteczniejszą odpowiedzią jest życzliwość.
Opierając się na zasadach szacunku rozwijamy umiejętności obserwowania tego co dzieje, rozluźniania się, odpoczywania co jakiś czas i łapania dystansu. Tego uczymy się wolno, kroczek po kroczku, a czasem bardziej to przypomina poruszanie się stopkami. Nie trzeba od razu wprowadzać osobnej lekcji, ani też pełnego programu cyklu spotkań w szkole.
„Krótko, ale często”, aby odzyskać choćby 1 procent z 47 procent, kiedy to jesteśmy rozproszeni. Badania Harvardu pokazały bowiem, że przez 47 procent czasu nie uważamy na to, co w danej chwili robimy, lecz błądzimy gdzieś w myślach.
Uważność „to nic skomplikowanego, ale trzeba o tym pamiętać.” – te zasady sprawdzają się w ćwiczeniu uważności, której obecność w szkole oznacza włączanie do obszaru zainteresowania nauczyciela i ucznia siebie samych: swojego ciała, układu nerwowego, zmysłów, fenomenu uwagi, w końcu sztuki odpuszczania napięcia i rozluźnienia.
Warunkiem niezbędnym jest poznanie odżywczej mocy uważności najpierw poprzez własne doświadczenie. Zatem uważny nauczyciel jest punktem wyjścia.
Program jest dedykowany osobom z osobistą praktyką uważności, po odbyciu 8 tygodniowego treningu uważności na bazie dowolnego programu.
O programie przygotowujący do włączania elementów uważności do pracy z dziećmi
Co w trakcie 12-tygodniowego programu Fundacji EduMind?
4 warsztaty (każdy po 3 godziny zegarowe) – w dniach: 14.12.23, 11.01.24, 1.02.24, 22.02.24.
w godz. 17.30 – 20.30
w godz. 17.30 – 20.30
Ćwiczenia w grupach pomiędzy warsztatami
Materiały szkoleniowe
Gotową prezentację/inspirację dla rodziców uczniów o mindfulness
Zaświadczenie o ukończeniu programu przy założeniu uczestniczenia w 4 warsztatach.
Dostęp do zasobów Grupy na FB Uważni Nauczyciele wraz z rozmowami z ekspertami.
Bardzo istotnym elementem jest właściwe zorientowanie się i osadzenie w koncepcji uważności, tak, żeby wiedzieć
- CO chcemy dzieciom przekazać za pomocą konkretnego ćwiczenia (merytoryka)
- oraz JAK to robić, żeby proponowane ćwiczenie nosiło znamiona uważnej obecności (dydaktyka).
Trzy aspekty uważności: siła koncentracji, jasność zmysłowa oraz wewnętrzna równowaga będą stanowiły „rusztowanie” programu.
W czasie każdego spotkania będziemy odpowiadać sobie na stale powracające pytania:
- czego ma to uczyć?
- jak mam to robić?
- jak jest moja rola jako nauczyciela w tym procesie?
Daty warsztatów i informacje organizacyjne
- 14.12.2023 r. w godz. 17.30 – 20.30
- 11.01.2024 r. w godz. 17.30 – 20.30
- 01.02.2024 r. w godz. 17.30 – 20.30
- 22.02.2024 r. w godz. 17.30 – 20.30
Koszt programu: 1 440 zł, możliwość płatności w ratach.
Po ewentualne zniżki przy większej ilości nauczycieli z jednej placówki napisz
Po ewentualne zniżki przy większej ilości nauczycieli z jednej placówki napisz
Uwaga: uczestnictwo w programie nie upoważnia do szkolenia innych osób dorosłych do pracy z dziećmi. Szkolenie nie zawiera gotowych materiałów do pracy z uczniami.
Prowadząca:
Ewa Orłowska – doświadczona trenerka uważności (MBSR, MBLC i .b) oraz Porozumienia bez Przemocy. Mediatorka, superwizorka treningu mindfulness w Mindfulness Association. Pracowała jako nauczyciel i dyrektor szkoły, nauczyciel – konsultant w Ośrodku Rozwoju Edukacji.
Wyślij zgłoszenie do programu
Zapisz się, odezwiemy się aby potwierdzić udział