ZESPÓŁ FUNDACJI
Weronika Chmielewska
Prezeska Zarządu i Współzałożycielka Fundacji
Pasjonatka uważności i samowspółczucia w życiu.
Szczęściara w małżeństwie, z wyzwaniami w macierzyństwie, spełniona w pracy zawodowej.
Z wykształcenia ekonomistka (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie oraz Cass Business School w Londynie). Na co dzień broker ubezpieczeniowy. Coraz częściej nauczycielka kursu Życie oparte na zasadach Uważności (MBLC -Mindfulness Based Living Course, Mindfulness Association) oraz kursu Rodzicielstwo z Uważnością i Współczuciem (MCP – Mindful Compassionate Parenting).
Ważne kursy i spotkania nauczycieli:
- Awakening Your Fearless Heart z Tarą Brach, 2023
- Rodzicielstwo z Uważnością i Współczuciem – szkolenie nauczycielskie, 2022
- The Conscious Parenting Coaching Institute – dr Shefali Tsabary, Nowy Jork – certyfikacja 2022
- Samowspółczucie dla edukatorów – Mindful School, 2022
- The Mindful Self-Compassion Intensive – Kristin Neff and Christopher Germer, Holandia 2022
- The Year of Awakend Heart – dr Shefali Tsabary, 2020
- Mindful Education Teacher Training Online, 2018
- An Evening with Eckhart Tolle – 2017, Londyn
- Intimacy With Awareness: An Evening Exploring Mindfulness with John Kabat-Zinn, 2016, Nowy Jork
- Mindfulness Fundamentals – Mindful Schools, USA
- Mindful Educator Essentials – Mindful Schools, USA
- Akademia AIG – Leadership Academy, Centre for Leadership, prof. Cezary Wójcik
„Tworzę Fundację EduMind bo doświadczyłam jak mindfulness poprawia jakość życia i jest praktycznym narzędziem dla codziennych wyzwań. Wierzę, że dla dzieci to wspaniały prezent, z którego będą korzystać całe życie.”
Ewa Orłowska
Członek Zarządu
Trenerka uważności (MBSR, MBLC, MBLC-YA i .b) oraz Porozumienia bez Przemocy. Mediatorka, superwizorka treningu mindfulness w Mindfulness Association. Pracowała jako nauczyciel i dyrektor szkoły, nauczyciel -konsultant w Ośrodku Rozwoju Edukacji. Obecnie aktywna w doskonaleniu zawodowym nauczycieli – teacher trainer, członek zespołu Budząca się szkoła, oddolnego ruchu zmian w edukacji.
Jestem mamą dwóch dorosłych synów, mieszkam w Warszawie choć czasami wolałabym w Beskidzie Niskim.
Ważne kursy i spotkania nauczycieli:
- Rodzicielstwo z Uważnością i Współczuciem – szkolenie nauczycielskie, 2022
- Trenerka programu uważności dla młodzieży MBLC-YA w w Mindfulness Association
- Trenerka uważności MBLC w Mindfulness Association
- Trenerka współczucia compassion CBLC w Mindfulness Association
- Mindful Education Teacher Training Online, 2018
-
Uprawnienia superwizora treningu mindfulness MBLC w Mindfulness Association, 2018
-
Trenerka uważności – MBSR, certyfikat The Institute for Mindfulness-Based Approaches w Niemczech, 2014
-
Certyfikowana trenerka Porozumienia bez Przemocy, certyfikat Center for Nonviolent Communication, 2007
-
Moderatorka grup nauczycielskich modelu fryburskiego, certyfikat Universtatsklinikum we Freiburgu, 2017
-
Absolwentka Szkoły Mediacji Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Zawodowych Mediatorów, 2010
-
Absolwentka międzynarodowego programu Intensywny kurs Mediacji w/g Porozumienia bez Przemocy, 2013
„Współtworzę Fundację Edumind, bo uważność przypomina mi jak być człowiekiem. Marzę o szkołach, w których uważni nauczyciele przygotowują uczniów do samodzielności i pracy w zespole, gdzie rywalizację zastępuje porozumienie. Do działania inspiruje mnie motto J. W. Goethego: Cokolwiek zamierzasz zrobić, o czymkolwiek marzysz, zacznij działać. Śmiałość zawiera w sobie geniusz, siłę i magię.”
Dorota Piasecka
Certyfikowana trenerka uważności dla dorosłych w nurcie MBLC i compassion w nurcie CBLC (Mindfulness Based Living Course i Compassion Based Living Course)
Certyfikowana trenerka uważności dla młodzieży – kurs Życia w oparciu o Uważność MBLC – Young Adults oraz kursu Rodzicielstwo z Uważnością i Współczuciem (MCP – Mindful Compassionate Parenting)
Absolwentka studiów podyplomowych „Psychologia pozytywna – trener umiejętności psychospołecznych”.
Z wykształcenia prawnik, przez wiele lat zarządzała ofertą wydawniczą dla prawników i studentów prawa.
Uważność stała się dla niej istotnym elementem życia, do tego stopnia, że zamieniła pracę menedżerki na dzielenie się uważnością z innymi.
Każdą wolną chwilę spędza w górach.
Najwięcej satysfakcji daje jej towarzyszenie innym ludziom w ich procesie odkrywania własnej praktyki uważności. Prowadzi 8 tygodniowe kursy, szkolenia i warsztaty.
Ważne kursy i spotkania nauczycieli:
- Rodzicielstwo z Uważnością i Współczuciem – szkolenie nauczycielskie, 2022
- Certyfikowany Kurs Insight 2022
- Kurs superwizji 2021
- Certyfikowane szkolenie nauczycielskie Mindfulness dla młodzieży MBLC -YA 2021
- Studia podyplomowe – Psychologia Pozytywna – Trener umiejętności psychospołecznych 2021
- Certyfikowane szkolenie nauczycielskie Compassion CBLC 2020
- Odosobnienie „Uważne angażowanie się w pogłębianie praktyki” 2019
- Certyfikowane szkolenie nauczycielskie Mindfulness MBLC 2018
- Odosobnienie „Gdzie uważność spotyka współczucie” 2018
- Certyfikowany Kurs Compassion 2018
- Certyfikowany Kurs Mindfulness 2017
- Leading Change with Insight, Babson College 2008
- Podyplomowe studia Marketingu i Zarządzania SGH 2006
„Osobiście doświadczyłam tego, jak praktyka mindfulness realnie zmienia nas i otoczenie wokół nas, wpływa na jakość życia i relacji. Marzy mi się, aby zajęcia mindfulness były dostępne w każdej polskiej szkole, dla nauczycieli, rodziców i uczniów.”
Marta Znaniecka
Jest doktorem pedagogiki, certyfikowaną trenerką MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) oraz trenerką w trakcie szkolenia MSC (Mindful Self-Compassion). Ukończyła programy szkoleniowe przygotowujące ją do rozwijania uważności z dziećmi i młodzieżą (Mindfulness in Schools Project oraz Mindful Schools). Uczestniczy w procesie kształcenia Szkoły Psychoterapeutów Gestalt (Instytut Integralnej Terapii Gestalt w Krakowie).
W ramach Pracowni Redukcji Stresu w Gdańsku (www.redustres.pl) prowadzi treningi uważności dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży.
Jest żoną oraz mamą trzech wspaniałych córek.
Ważne kursy i spotkania nauczycieli:
- Six Month Online Practice Intensive, Megan Cowan & Chris McKenna, 2018.
- Mindful Self-Compassion Teacher in Training, Center for Mindful Self-Compassion, Holandia 2018.
- Mindful Self-Compassion Intensive, Chris Germer &Kristine Neff, Holadia 2017.
- Mindfulness-Based Intervention from Inside, Jon Kabat-Zinn, Londyn 2017.
- Roczne szkolenie w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń u osób dorosłych w Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej, Warszawa 2016.
- Trenerka Mindfulness Based Stress Reduction, The Institute for Mindfulness-Based Approaches w Niemczech, 2014.
- Certyfikat Szkoły Trenerów Biznesu, Akademia TROP, Warszawa 2008.
„Uważność w edukacji oznacza dla mnie włączenie do procesu uczenia się dzieci i młodzieży fundamentalnego aspektu – troski o siebie i o innych. Dla mnie to brakujący element edukacji, którego sama nie miałam szczęścia doświadczyć jako uczennica i studentka. Chciałabym, żeby moje trzy córki miały dzisiaj tę możliwość. Zaproszenie do poznawania swojego wewnętrznego świata (umysłu i serca) powinno być moim zdaniem uznane za tak samo ważne, jak poznawanie świata na zewnątrz.”
Justyna Wiąckiewicz
Współpraca
Certyfikowana nauczycielka uważności dla dorosłych w nurcie MBLC oraz dla dzieci i nastolatków według metody Eline Snel ©, trenerka FamilyLab, ekspertka podejścia Self-Reg dr Shankera, edukatorka „Pozytywnej Dyscypliny w klasie”. Obecnie na ścieżce trenerskiej programu CBLC w Mindfulness Association Polska. Dyplomowana nauczycielka muzyki, edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego.
Doktor nauk humanistycznych w dziedzinie nauk o sztuce (UJ), absolwentka muzykologii (KUL), teologii (UKSW), edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego (WS Humanitas).
Przez 18 lat związana była ze środowiskiem monastycznym praktykując medytację i prowadząc badania naukowe nad średniowieczną tradycją muzyczno-liturgiczną. Obecnie najwięcej czasu spędza na muzykowaniu i pracy z dziećmi, czytaniu dobrych książek i spacerach po lesie.
Ważne kursy i spotkania nauczycieli:
- Certyfikowany Kurs Insight, 2024
- szkolenie nauczycielskie MBLC w Mindfulness Association Polska, 2021-2024
- Certyfikowany Kurs Compassion, 2023
- szkolenie trenerskie FamilyLab, 2022
- kurs FOUNDATIONS podejścia Self-Reg dr Shankera, The Mehrit Centre 2021
- szkolenie nauczycielskie programu „Odkrywanie Praktyki Uważności” w Akademii Mindfulness dla Młodzieży z Michaelem Sandersonem, Warszawa 2020
- szkolenie certyfikacyjne Positive Discipline Association, Warszawa 2020
- kurs trenerski z Eline Snel w Academy for Mindful Teaching, Holandia 2019
- szkolenia certyfikacyjne: terapia ręki I, II, III st., Ruch Rozwijający wg W. Sherborne I st, Trening Umiejętności Społecznych
- coroczne 8-dniowe odosobnienia medytacyjne, od 2001
„Uważność to taki sposób życia, który pozwala mi doświadczać pełni obecności i zapraszać do niej tych, z którymi się spotykam: dzieci, młodzież, dorosłych. Odnajdywanie domu w każdej z przeżywanych chwil niesie ze sobą niewyczerpywalne poczucie bezpieczeństwa w stałej zmienności czasu i okoliczności. Marzę o tym byśmy wszyscy spotykali się w tym domu”.
.”
Michał Chmielewski
Head of Fundraising
Praktykujący żeglarz morski, niepraktykujący lotnik. Entuzjasta trudnych zadań i dorosły AS. Spełniony zawodowo przedsiębiorca, nawigujący małe sprawy w wielkim świecie.
Ważne kursy i spotkania nauczycieli:
- Simon Sinek – Phoenix, January 2015
- Gary Vaynerchuk – wykład motywacyjny, 2016 Las Vegas
- An Evening with Eckhart Tolle – 2017, Londyn
- Intimacy With Awareness: An Evening Exploring Mindfulness with John Kabat-Zinn, 2016, Nowy Jork
- Akademia AIG – Leadership Academy, Centre for Leadership, prof. Cezary Wójcik
- Branżowe szkolenia ubezpieczeniowe
„Fundacja jest dla mnie spełnieniem marzeń o działaniu, którego efekty są nie tylko wymierne a również ważne. A ważność ich przekłada się na ludzi i ich świat, a nie wzrost wartości organizacji. To ludzie tworzą otaczający nas świat, a tylko spełnieni, wolni i świadomi mogę czynić go lepszym. Choćby wokół siebie. Od tego zaczyna się budować wielkie społeczności.”
Świętosława Palmowska-Maciaszek
Z wykształcenia prawnik (radca prawny), z zamiłowania ubezpieczeniowiec. Aktualnie zajmująca się szeroko rozumianą likwidacją szkód.
„Zainteresowałam się uważnością, bo widzę w jej popularyzacji wielkie możliwości, które mogą pomóc w poznaniu siebie. Uważność może ułatwić wypracowanie rozwiązań problemów tak dorosłym jak i dzieciom związanych ze zmieniającym się bardzo szybko otoczeniem.”